söndag 19 april 2009

They never knew what what hit them

Nu förstår jag sambandet. Sambandet mellan mina två grannar. Hos vänstergrannen bor det ett ungt par med son. Någon i detta par, troligtvis karln, är släkt med någon, troligtvis tanten, hos högergrannen. Detta samband slog ner som en blixt från klar himmel idag, då jag såg vänstergrannen kånka på ett bord från högergrannen. Det ligger nämligen till så att innan vänstergrannarna hade flyttat in, och höll på att spackla, hade de en handskriven namnskylt på dörren, med tre efternamn. Ett av dessa överensstämde med högergrannens efternamn. Visserligen försvann detta tredje namn från dörren när den riktiga namnskylten kom upp på dörren, men ändå. Min slutsats måste stämma.

Jag tycker synd om mina grannar. Jag är lite dryg, rent psykiskt. Jag måste veta vem alla är. Jag snokar inte, men jag drar logiska slutsatser om folk. Parkeringen utanför mitt fönster står som grund för de flesta. Detta är mina grannar/folk i mitt hus, vad jag har räknat ut:
- Parkeringsplatsen bredvid min, no. 976, hyrs av min pappas jaktkompis, som bor i trappuppgången bredvid min. Dock parkerar inte han där, utan bara hans son. Hans son är medelålders, kör Volvo med kulhål i bakluckan och har en Finsk Spets. En tik på 15 år som han hade till jakt, och som nu inte kan hoppa in i bilen själv längre.
- Parkeringplats 975 hyrs av en kille som kör Chrysler. Han bor i lägenheten ovanpå mig. Han är ganska ung och jobbar troligtvis på posten. När han klär upp sig och ska vara med kompisar har han brun läderjacka och jeans på sig, annars har han en röd sportig jacka och mjukisbrallor. Det brukar han ha när han tränar innebandy, vilket han brukar göra ganska sent på kvällarna. Detta bör betyda att han spelar i ett Korpen-lag, troligtvis på måndagkvällar. Genom ljud ovanifrån har jag även kommit fram till att han har loftsäng, stationär dator, kontorsstol och en tv med bra ljud som han brukar se Scrubs på.
- Parkeringplats 974 är ledig, men 973 hyrs av en kille som även han bor i trappuppgången bredvid mig, alternativt den därefter. Han kör Audi. Han har även en hund. Denna hund skaffades nog förr i tiden när han hade tjej. Nu har de troligen delad vårdnad om den, eftersom varannnan vecka hoppar hunden ut ur bilen.
- Parkeringplats 972 har en snubbe som också bor bredvid mig. Han har röd jacka, och kör en risig Volvo. Dessutom röker han på balkongen och kikar på folk på parkeringen.
- Parkeringsplats 971 står tom. 970 har en gubbe som jag inte vet var han bor, men tvättar i min tvättstuga. Alltså bor han i samma hus. Gubben är nog ungkarl, för han har en fin Ford, men är ganska sliten själv och käkar burgare på OKQ8. Där har jag sett han.

Utöver allt detta bor en gammal förskoleklasskompis i huset bredvid. Där bor även Botniabanan. Dock inte i samma lägenhet. Vad jag kan förstå.

Jag har kanske för mycket tid att fundera på, vad vet jag. Men det känns stabilt att veta vilka typer man bor/parkerar bredvid.

Inga kommentarer: