lördag 11 april 2009

Helgon?

Jag har hittat något så roligt, så roligt, som avbrott i medelmåttasläktet jag tillhör. För en gångs skull var jag inne på Apberget. Och sökte på namn på diverse personer, så där som man brukar göra. Och jag hittar min lilla kusin, på 16 år. Hon ser ut som hon skulle kniva upp handlederna när som helst. Och hänvisar alla besökare till sin sida på Helgon - "ett community för människor med alternativa kläd- och musikstilar som synthare, gothare, hårdrockare, punkare och närliggande stilar." Jag blev lite skrämd, men tyckte samtidigt det var skitkul. Så jag gjorde ett konto där också. I syfte att snoka. Kusinen är hård-gothare, alltså. Så sjukt kul! Lite eljest. Man kan ju undra vad föräldrarna tycker om allt (Var hälsad, vuxna tanke!) Själv har jag inget emot de som har dessa livsstilar. Det är väl upp till dem. Det är bara människor.

Det enda jag blir lite oroad över är det låga åldern på vissa människor som lägger ut skumma bilder och säger sig vara konstigt lagda osv. Man kan ju tycka att man som 16-åring ska tagga ner lite. Men vad vet jag.

Inga kommentarer: