söndag 5 april 2009

Det finns en rörmokare i oss alla

Senast jag duschade upptäckte jag att inget vatten försvann från golvet via golvbrunnen. Och som den lekman till rörmokare jag är, plockade jag sönder hela avloppet, lokaliserade problemet, och avlägsnade det döda marsvinet till håravfall jag hittade.

Och jag känner mig så nöjd över min bedrift. Det är något fint över att se ett problem, felsöka och åtgärda när det kommer till rör/avlopp/toaletter. Man kan ju faktiskt lösa det mesta bara man vågar ta sönder saker. Jag menar, det är liksom inte så mycket som kan gå fel när det kommer till fixande av stopp i avlopp/rinnande toaletter. Kan man inte lösa problemet själv är det bara att pussla ihop skiten och hoppas det löser sig ändå.

Fast det är ett hallelujah moment när man har åtadkommit något.

Inga kommentarer: