lördag 4 april 2009

Och nu märkte jag att även bror för konversation med sig själv

På Fyrklövern brukar jag ofta handla. Lite less crowded än Maxi. Lite roligare än Rimi. Lite finare fyndlådor, och idag upptäckte jag hur äcklig gemene man är.
Jag står och plockar äpplen. Det har även en tant på andra sidan äppelbordet för avsikt att göra. Hon tager en påse, SLICKAR på fingrarna för att smidigt öppna plastpåsen, tar upp ett äpple, kommer på att hon vill ha ett annat äpple, lägger ner äpplet, tar ett annat äpple och lägger det i påsen. Hon slickar alltså på sina äckliga händer innan hon fingrar runt i äppelhögen. Det tycker jag var lite äckligt. OK, om det hade handlat om apelsiner eller annan skalbar frukt, men äpplen. Nej nej. Nu ska man väl skölja äpplet innan man inmundigar det. Men ändå. Nej nej.

Förmodligen gör jag samma sak, utan att tänka efter före. Men det är ändå äckligt.

Inga kommentarer: