onsdag 8 april 2009

Julen varar fram till påska. Så snart kan man ta bort granen.

Alltså, chefen på jobbet bjöd oss på gofika idag. Dels för att fira ett födelsedagsbarn, som vi tvunget måste fira på jobbet. Jag firar liksom inte födelsedagar på samma sätt som de andra på arbetsplatsen gör. De är kristna och uppvuxen med kyrkofolket, och där är det minsann viktigt med födelsedagen. Kanske inte har så mycket med tron att göra, utan mer den sociala biten. Men ändå. Så är inte jag uppvuxen. Jag har haft födelsedagskalas max en gång i mitt liv. Detta vet jag för jag har faktiskt sett bilder från mitt 1-årskalas. Det var då jag hade kalas senast. Tror jag. Så är det i min familj. Jag behöver inte presenter eller blommor eller andra materiella saker. Jag har det jag behöver, och köper själv det jag vill ha. Bara någon säger grattis när jag fyller år så är jag nöjd. Ska någon nödvändigtvis ge mig något, så vill jag inte höra "Men vad önskar du dig då?" i två veckor innan. Hitta på något själv, fps. Så är det inte för de flesta av mina arbetskamrater. Lyckligtvis har dagens födelsedagsbarn lite samma inställning som jag. En glutenfri kaka och biocheck fick hon. Den nivån känns OK. Ingen pressure.

Anyway tillbaka till fikat. Förutom att försvara gofikat med födelsedag, så kallade vi även tårtkalaset för the Big Easterfika. Tårta klockan 10 på morgon känns lagomt normalt. Men det var trevligt. Med tanke på att vi är 4-5 stycken som egentligen jobbar den tiden är det skillat att ragga ihop 13 pers till gofikat.

För att kommentera bilden så fick jag ett påskägg med candyav chefen. Jag äter normalt sett inte candy i mängder, men nu i kvällst klämde jag en del när jag fick goda nyheter av en vän. Och bevisligen bör jag inte käka så mycket eftersom jag nu kämpar mot att kräkas.

Sockerchock. Som pågått sen i morse. Sedan gofikat. Nämde jag att vi har käkat tårta?

För övrigt var det rätt intressant att förklara för utlänningen att vi inte har någon simpel easter bunny som springer runt och bajsar chokladägg i Sverige, utan vi har påskkärring. En easterwitch med broom/cat/kettle som vill ha candy i utbyte mot en punkass drawing innan hon flyger till Bluehill med the broom för att möta de andra påskkärrings. Och att det minsann inte är samma sorts häxa som kommer vid Halloween. Att det finns good witches och bad witches. Helt beroende på hur man sminkar kidsen. Det ska väl inte så svårt att fatta.

Inga kommentarer: