måndag 2 mars 2015

Den här människan...

...är alltså just fyllda fem månader och vägrar bete sig som en bäbis. Flaskbarn är hon ju från början, och jag tänkte ju att "den här ska jag inte tvinga, minst sex månader ska hon vara innan smakportioner kommer på fråga". Sedan blev hon tre-fyra månader och åt och åt och var inte mätt. Så där kom gröten. Sedan gick det utför snabbt. Nu vill hon icket ha flaska förutom på kvällskvisten. Annars vill hon bara ha mat. Vilket kanske inte är nåt negativt. Men hon är fem månader. Hennes mage är väl inte helnöjd med upplägget. Men flaska vill hon ju som sagt inte ha, så där blir väl hennes mage inte heller helnöjd. Hon själv är dock helnöjd med upplägget. Som synes på bilden. Hon blir heltaggad. Resultat: Mat överallt. 

Hoppas bara jag får i na tillräckligt med vatten. Hetsbollen i mig tycker den där fontanellen blir mer och mer insjunken. Förnuftet i mig tycker jag är dum i huvudet.

Inga kommentarer: