tisdag 17 mars 2015

Kända sista ord...

"Jag är inte trött". Sedan somnade i min famn. Det har hänt tre gånger tidigare. En gång när hon var liten, en gång av utmattning vid armfraktur, en gång förra sommaren. Men det är ju mysigt. Jag försökte visa min kärlek tidigare. 

Jag: Jag älskar dig. 
Hon: Hhmmmhmm. 
Jag, förtydligande: Älskar dig, Moa. 
Hon: Tack, tack, tack!
Jag: Säger man så?
Hon: Ja. 
Jag: Tycker du inte om mig?
Hon: Näää, jag tycker om pappa. 
Jag: Schysst...

Men hon vet i alla fall att mitt ord gäller. I bilen på väg nånstans försökte jag få Ante förstå att han måste borsta sina tänder nogrannare. Han tyckte jag var tjatig, såklart. Då fick han ett "Inte va arg på mamma, Ante. Gör bara som mamma säger!!" av sin treåriga dotter.

Så jag antar att han borstar tänderna ordentligt i afton. 

Inga kommentarer: