fredag 13 mars 2015

Jag skulle bara tvärge henne lite mat...

...och hade inte en haklapp i den omedelbara närheten. Hur mycket slörj kan det bli, liksom? Bara några skedar ska ner. Det visade sig att det kunde bli mycket slörj. Haklapp nästa gång. Tröjan känns förlorad. 

Ungefär lika förlorad som brallorna hon hade på sig när hon satt i babysittern. Rosa var dom. Vi skulle preciiiis ut genom dörren. Alla andra var påklädda och klara. Så lirkade jag upp henne ur sittern. Vänster byxben var brunt. Från höft ner till fot. Knappt så jag visste hur jag skulle lösa problemet. På skötbordet lirkade jag av bajskläder. En halv millisekund vände jag blicken åt ett annat håll. Sen hade hon bajs på händerna. Och hon gillar ju att tugga på sina händer... Men jag hann spjärna ner henne. Och sanera.

Som en parentes, så fick hon bada när hon kom hem igen. 

Inga kommentarer: