torsdag 26 februari 2015

En bra kväll...

...defineras i min värld som följande;

- En bäbis som somnade lugnt och fridfullt efter att ha ätit en stor flaska mat. 
- En treåring, som visserligen trilskades (jätteofta jag använder ordet "trilskades") lite vid läggning, men som var helt feberfri och hostmedicinfri vid insomning. Tolv dagar hade hon feber. 
- En bäbis som inte skrikit till mer än en gång sedan läggning. 
- Att jag för första gången på hur länge som helst inte behöver torka ögon, ge alvedon, ge näsdroppar eller dylikt i samband med 22-målet hos bäbis. Vilket betyder inget skrik. Vilket betyder inget host. Vilket betyder inget snor. Vilket betyder att hon åt mycket igen. 

Det enda negativa är väl min snorproduktion och min hals som känns som bråket mellan Simba och Scar varje gång jag hostar och sväljer. Rivsår och eld. Men ändå, fridfull kväll. Ska jag få mer än två-tre timmars sömn på raken, månntro? Jag tror det.

Det här är min tid. 

Inga kommentarer: