fredag 13 februari 2015

Jag hävdar starkt att det inte är nån skillnad på pojke och flicka...


...men skulle Storasyster göra liknande om hon var pojke? Bädda ner dockor bredvid bäbis. Kanske. Om hon var en han och han fick dockor att leka med. Barn gör som vuxna gör. Men skulle hon ha dockor om hon var en han? Inte för att jag skulle förbjuda det, men skulle jag ens erbjuda det? Och om så var fallet, skulle jag tycka det var konstigt överhuvudtaget? Man får väl göra som man vill? Hur skulle jag bete mig om jag hade en pojk? I och för sig leker hon med bilar och andra s.k. pojksaker. Så det borde vara lite vice versa över det hela. 

Nä, jag känner inte mig själv. Och genus och hen och allt tjaffs. Ska vi inte lägga ner hela diskussionen? Alla får göra vad alla vill? Och se ut som dom vill? Och bete sig hur dom vill? Inom lagens och det sociala livets betryggande ramar, så klart. Men ändå. Ska inte bara sluta nu? Innan jag börjar ifrågasätta allt. 

Inga kommentarer: