söndag 22 februari 2015

Och där firar vi en vecka...

...i sjukdomens våld. Stora barnet har haft feber i en vecka, hostat sönder mina trumhinnor i princip och snorat så mycket så hon har sår runt näsan av allt torkande. 
Bäbis har inte längre feber, men snor, hosta och en makalöst utdragen ögoninflammation. 

Så nu är jag militäriskt strikt. Främst på kvällarna, innan läggdags. Och snart måste jag typ börja med journaler för att hålla koll på när alla fick medicin och mot vad. Det är hostmedicin och alvedon och ipren och ögonsalva hit och dit. Och det är snortork och ögontork och tvätta intorkade snoransikten och febermätning och handsprit kors och tvärs. Typ som på ett sjukhus innan släckning. 

Men it's all good, jag har beställt en ögonskuggspalett jag mentalt verkligen behövt ett tag. Nu hittade jag den fördelaktigt pris och råkade bara klicka hem den. Endast matta skuggor har den, vilket är väldigt viktigt i min värld. Jag har sånnadär ögonlock som man inte riktigt vill framhäva med skimriga skuggor. 

Så nu taggar vi till. 

4 kommentarer:

kalasbullen sa...

Vilken palett, vad?!?

Evelina sa...

Den där Meet Matt(e) nude. Från theBalm. Det märket gillar jag.

kalasbullen sa...

Vi blir indoktrinerade av youtube-folk..
Totally värt it. Inte ekonomiskt då kanske.

Evelina sa...

Men värt det.