måndag 2 februari 2015

Störande beteende hos katt...

...med det nattliga ätandet av vantar. Alltså, jag är extremt noggrann med att stängda vantlådan ordentligt. Men jag tror hon öppnar lådan. En såndär byrå från Ikea utan handtag, som man knappt själv kan öppna. Dessutom måste hon klättra upp på byrån, och därifrån öppna låda och stjäla vante. Tack så himla mycket. Inga vantar kvar. 

Min långa erfarenhet av kissekatter säger mig att hon är uttråkad. Det är inte kräkhjälp. Det klarar hon ändå. Och mat har hon. Det är nog uttråkning. Eller reaktion på bäbis. Känsliga djur, det där. Men inte så pass känslig att dom får tarmvred av vantrester...

2 kommentarer:

kalasbullen sa...

Nu är jag ju mer van vid hund, men om du släpper ut katten på kvällen, sen gömmer godis på konstiga ställen över hela huset(som inte kräver att dom välter allt för å komma åt den alltså..) å sen släpper in den? Funkar på hunden, för hon äter allt i sin väg när hon e uttråkad. Särskilt bajsblöjor och sopor.
Katter e ju smartare menar jag. Än hundar.

Evelina sa...

Det var ju en idé. Jag måste testa i afton. Om jag hittar nåt godisliknande. Skinka kanske.