lördag 7 februari 2015

Är det bara jag...

...som lägger diverse i blomkrukor? Det är som en ovana jag har, ungefär som dom som pillar snor och petar fast nånstans. Jag lägger saker, skräp if you will, i blomkrukorna. Alltså i krukorna med blommor i fönstrena. Inte plastgrejjer eller annat som är för stort för blomkrukan. Det måste vara logiskt. Typ som nyss hittade jag två popcornkärnor på golvet. Ante tappar uräten popcornskål och  uppfyller inte det basala med att sopa upp skräp. Så jag la dom i närmsta blomkruka. Det förmultnas. Allt som jag lagt i mina krukor har förr eller senare försvunnit. Små pappersbitar. Nån liten trästicka från nån vedklabbe. Nåt som eventuellt kan vara gammalt bajs. Jag vet inte. Ner i blomjorden med det. Mina blommor mår bättre än nånsin. Jag kanske till och med måste byta till större klätterställning till doftrankorna för tredje gången. Det är för att jag gödslar med skräp. Istället för att slänga i skräppåse. Genialiskt.

Eller så beror det på att jag vattnar ibland. 


Inga kommentarer: