tisdag 17 februari 2015

Avskräckande exempel på tvåbarnsfamilj...

...med två föräldrar som är småförkylda. En treåring som är dyngförkyld med feber. En bäbis med ögoninflammation, lite förkyld och feber. Båda barn slocknade vid 18. Bäbis vaknar i uppror vid 20.45. Och skriker. Och skriker. Treåringen vaknar vid 23.20. Precis då bäbis lugnat sig lite och jag rensat upp så hon kan öppna ögonen. Då vaknar treåringen. Med snor och törst och allt vad det är. Dock ingen feber. När jag tror hon somnat igen börjar bäbis gasta igen. Utan hejd. Inget tröstar. Så jag går ut till teverummet, där Ante redan gett upp och ser typ femtio år gammal Batman på televisionen. Där sliter jag mitt hår lite innan jag hör Moa tassa längs hallgolvet. "Jag vaknade". Jahapp. Klockan 00.10. Med bäbis fortfarande skrikandes längst ner i hallen. Suck. 

Menmen. Skam den som ger sig. Bäbis fick alvedon, tunnare täcke och ytterligare rens av ögon. Moa har lagt sig igen och ligger och hostar. Snart sover båda. Jag har överdoserat nezeril för att överhuvudtaget kunna andas med min tjocka snorskalle. Nu är klockan 00.43 och jag är väldigt vaken, tack vare adrenalin antar jag. 

I morgon måste man ju köpa semlor. Och halstabletter. 

Inga kommentarer: