tisdag 27 mars 2012

Idag konstaterade jag...

...att efter att ha fått barn och lufsat runt i den ökända barnvagnsdjungeln, är det inte mycket som gör mig lika irriterad som dom som har fula barnvagnar. Alltså sånna som jag personligen tycker är fula. Sånna kan jag störa mig på nu när vi rullar runt på stan. Ser jag en barnvagn jag tycker är ful/verkar opraktisk kan jag gå och prata om det jättelänge. Ante måste ju lessna. Och jag har ju ingenting alls med nåt att göra beträffande randomfolks barnvagnar. Sen att vi kanske är svennebaninga med våran fula, opersonliga, men ack så odödliga Emmaljunga hör inte hit. Jag tycker den är fin och alla andra är fula. Det är ungefär kontentan.

Barnvagnsindustrin måste ju vara väldigt lyckliga över att det finns så mycket folk, med så mycket åsikter, och så mycket pengar så man inte ser nåt problem med att lägga 12000 på en barnvagn. Det är typ helt seriöst värre än att köpa bil. Tur att jag hade tunnelseende, och vägrade nåt annat än den vi har. Så var det gjort, liksom. No return.

Nä nu ska jag öppna upp en burk Kalops till Karta. Hon gillar det inte. Men skam den som ger sig. Det är för övrigt också en sak som fler måste stå upp för. Burkmaten. Jag vet inte, men jag tror faktiskt inte ett barn kan dö av att få burkmat. För det är väl typ så samhället ser på burkmatandet. Alla konserveringsmedel och tillsatser och sånt är jag tveksamt inställd till att det skulle vara dödligt. Sen att det ska vara så mycket billigare kan kanske stämma, om man mosar potatis och köttfärs i allt. För vi är ett sånt hem som inte har sötpotatis, schalottenlök, aubergine och annat massa joks hemma för att helt spontant göra barnmat. Då måste vi köpa det, och vips var det ungefär lika dyrt som burkmat. Okej, kanske liite billigare, men det slås ut på arbetskostnaden. Nänänä, jag burkmatar. Hon får kladda runt med bananer och potatis och görmas med det när vi äter. Så långt sträcker sig min laga-barnmat-sena för tillfället.

Just det, kalops.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja denna burkmaten asså. När Max va liten så orkade jag bara dra hem burkar från då han va 6mån tills han va 8 sen började jag göra egen. Men nu så har jag typ inte tid och ork men nått som är super enkelt att göra är att koka köttfärs (för det har man ju alltid hemma :) ) i krossade tomater och sen koka spagetti eller makaroner och finhacka dem och servera. Skitenkelt och snabbt går det. Men orken och tiden måste ju finnas. Vi fick prova olika lätta grejjer att göra på föräldrautb. Skitbra.

Hanna sa...

Vi körde vanlig mat varvat mes burkmat. Men O gillade inte burken. Men sp provade vi den ekologiska. Lite dyrare. Men den smakar som vanligt å inte surt som burkmaten! Hett tips!!ekologiskt ska det va!

Evelina sa...

Jag har också märkt att den ekologiska maten är lite mer poppis faktiskt. Jag tror den är mindre tomatig av sig... Dock har jag faktiskt gjort nån gryta här och där, men jag vet fortfarande inte om jag tycker det är värt ansträngningen :P