torsdag 27 januari 2011

Om jag har cravings?

Om ett sug efter semlor i mängder och en vilja att baka gräddtårta för att äta den som frukost, lunch och middag, helst tillsammans med en Coca-cola, räknas som cravings - så, ja.

Men jag håller mig i schack för det mesta. Jag kan dricka cola på jobbet, och äta semlor varje dag om jag vill, för hemma svälter jag alltid. Här finns det aldrig nåt gott att hämta hem. Bara gurka. Jag är så mogen när jag handlar, för jag köper aldrig nåt onyttigt. Och jag ångrar mig alltid när jag kommer hem. Singoallakex skulle vara gott. Eller kardemummaskorpor. Inte godis, det får jag ont i huvet av. Men kakor och bakverk, det skulle jag behöva. Men vi har det aldrig hemma. Suck. Jag ska smussla hem semlor från min arbetsplats hädanefter. Sen ska jag gömma dom nånstans där inte gubben hittar dom, sen ska jag sitta och trycka semlor hela tiden. Sen när jag har ätit klart ska jag se ut som Håkan i Sunes sommar när han har ätit upp alla lakritsbåtar, sådär övernöjd - "Schlutt!"

Nu ska vi tydligen bänka oss vid teven och se Tre Kronor. Då vill man ju gärna ha en gräddtårta som tilltugg. Men jag får väl dricka tropisk juice tillsammans med dom äckliga godisarna som är kvar i en gammal chokladask vi fick i julas. Körsbär-i-likör-tryfflarna och nåt annat äckligt. Men det får gå. Det är för övrigt en annan observation jag gjort - de allra allra vidrigaste karamellerna i en chokladask är oftast dom som har guldpapper runt sig. Det är som en varningssignal.

Inga kommentarer: