onsdag 19 januari 2011

Jag är ju lite av den stilen...

... att bara för att man är havande är man inte helt handlingsförlamad. Men jag börjar ändra åsikt. Vi väntar ett 12kubikslass med ved till helgen och tänkte jag skulle bredda gången ner till garaget/vedbon. Skotta alltså. Och även fast jag är blott 14 veckor gångna vänder det uppochner på allt man är van vid. Två skyffeltag och jag ville kasta in handduken av utmattning. Skam den som ger sig, tänkte jag, och fortsatte i några meter till. Men alltså ryggslut och höfter/bäcken vill ju inte att man ska röra sig tydligen. Blott 14 veckor. Hur ska det här gå?

Nu får jag väl missfall i natt också, som väntat. Jag får väl duscha innan dess då.

För övrigt har jag mycket tänkartid när jag åker till mitt arbete. På gamla dar har jag funderat mycket på varningsskylten för renar. Vem har designat den? Renen på skylten har ju värsta Jagdrartomtenssläde-kronan uppå skallen. Och jag skulle vilja se riktig ren, som inte heter Rudolf, med en sån stor och fin krona. Vilket ljugeri. Men det är väl för att utlänningarna inte ska förväxla dom med älgar. Dom är ju rätt snarlika.

Inga kommentarer: