lördag 5 juni 2010

I går sa jag till han som jag bor med;

- I morgon måste vi handla.
- Vadårå? Jag har ju handlat.
- Vi måste handla ordentlig mat.
- Men jag har ju köpt korv!

Tihi.

Men anyway så styrde vi kosan mot Vännäs idag. Där hade jag bestämt oss för att handla. Det är lite roligare, och dyrare, att handla i en ny affär. Först skulle vi dock äta lite snabblunch på Frasses där i byn. Vi fick vänta på vår mat medan alla andra som beställt innan oss fick sin mat. Däribland fanns en barnfamilj, som råkade sitta vid bordet jämte oss. Min käre sambo var hungrig och grinig och barnfamiljen lite högljudd. Och på Frasses i Vännäs arbetar blott en finnig fjortonåring, som inte har lungkapacitet nog att ropa "Två skrovmål och två frasseboxar" så att man hör. Dock hörde min käre sambo vad som utropades, vände sig mot barnfamiljen och skrek argsint "MEN, BARNBOXAR!!!!!"

Och han som är så lugn och stillsam.
Jag fick en chock av utbrottet och hotade med att skilja mig.
Pinis.

Inga kommentarer: