onsdag 13 maj 2009

Så fick man det sagt

Var man än vänder sig så är folk onaturligt öppna med sina liv. På Fejjan lägger folk ut kort på allt. Då menar jag all skit som man bara kan komma över. Typ blommor man tycker är fina, nya tapeter, dagens frisyr... Sedan har ju i princip varenda mupp en blogg också. Själv faller man ju i den kategorin. Men jag skriver inte om varenda liten privat detalj som bara finns. Jag försöker hålla mig till åsikter och insikter. Men det gör inte alla andra. De skriver saker i stil med "jag har svårt att bajsa för jag har ont". Den naturliga följdfrågan är ju: Vill man verkligen att folk ska veta allt om en? Visst är det kul att läsa/titta på onödiga bilder från någon annans liv, men jag skulle aldrig öppna mig så själv. Förstår inte folk att jag kan kartlägga deras liv ganska detaljerat utifrån deras ordbajsande?

Men det är väl upp till var och en...

Inga kommentarer: