söndag 10 maj 2009

Efter lite bloggläsande har jag ytterligare en sak att störa mig på

Är det ingen annan som stör sig på folk som skriver "e" istället för "är"? Eller "d" istället för "det"? Helst har dessa människor också stavfel och interpunktionsfel i resten av meningen.

"Det är strålande vackert väder idag, i mina ögon."
"d e stålande vakert väder idag i mina ögon"

Var höll dessa hus på svenska-lektionerna? Ok, lider man av dyslexi (som ironiskt nog innehåller ett x) eller verkligen har problem med detta kan man inte hjälpa det. Men jag stör mig så mycket på männsikor som av ren lathet inte skriver hela ord, och inte heller kollar igenom vad de har skrivit innan de publicerar sina skrifter. Varför gör man inte det?

Det är ju bara pinsamt. Särskilt eftersom de flesta inte fortfarande är 12 år gamla...

Inga kommentarer: