måndag 27 augusti 2012

Dessutom var jag och handlade lite klea...

...till min lilla räserunge. Och när ska världen lära sig att det inte är nödvändigt att de enda kläderna som finns på flickavdelningen är lila, rosa eller sådär halvbeiga? Jag lessnade för länge sen. Nu går jag mycket på pojkavdelningen. Och desssutom, om man vill ha en tjocktröja/collegetröja/sweatshirt/whatever till sitt flickebarn, hur gör man då? Flickor ska tydligen ha stickade koftor. Och stickade koftor. Och stickade koftor. Okej, jag hittade en rosa (!) tröja på H&M. Annars köper jag s.k. pojkkläder. Vilket resulterar i följande;
En s.k. pojkoutfit. Med jeans från pojkavdelningen. För ytterst få flickor har baggyjeans. Och blå sockar. Och grå tröja. Alla komponenter för sig är väl rätt neutrala, men tillsammans ser hon ut som en pojke. Bara för jag tröttnar på rosa. Så är det. Rosa eller pojke. Tydligen. Men det är väl inte så noga.

Inga kommentarer: