fredag 31 augusti 2012

Alltså, vad gör folk...

...som inte har nåt jobb? Och som inte heller har barn hemmavid? Dagistjejen häröver är på dagis (ja, jag säger "dagis", även fast det inte är ett dagis. Och även fast "dagis" inte heter "dagis" egentligen heller) idag 8.30-14.30. Najs, home alone. Ja, men när man redan har städat å det grövsta, och när man redan har tomma tvättkorgar, och när man redan har rensat överallt, och när man redan har lagat locket till sandlådan och allt det där. Och det dessutom regnar ute, vad gör man då? Det blir ju tråkigt. Och gammal och grå som jag är tänker jag "nåt vettigt måste jag ju få ut av dagen". Så jag for på apoteket och köpte blöjsalva. Och en tidning på Konsum. Sedan for jag hem och åt resterna från igår. Det var det vettiga.

Men på riktigt, vad gör man när man inte har något att göra? Sova, kanske? Kanske, om man kan sova på dagtid. Det kan inte jag. Om jag inte är sjuk. Det är jag inte. Så vad gör man, alltså när man verkligen inte har något att göra? Jag tar väl en promenad, eller nåt. Om jag kan veckla ut min stackars arma kropp efter att ha suttit still för länge.

Harreligen...

Inga kommentarer: