onsdag 16 november 2011

Japp, då hade man sabbat ett helt nytt plagg

Alltså, jag ska aldrig försöka mig på det där igen. Jag vill ju ha en s.k. onepiece (som när jag var liten hette overall, men whatever...) till Lillkarta. Men hittar ingen fin i hennes storlek. Så typ tio minuter innan jag måste börja göra middag, så får jag för mig att haffa en sparkdräkt som finns i huset, och bara hux flux klippa av fötterna och lite övergulligt runt armarna. Hur svårt kan det vara att sy en kanal därikring och bara trä in ett resårband? På tio minuter? Inte särskilt, men feeehunn vad skabbigt det blev. Jag testade den på min lilla provhare, och hon har aldrig, aldrig sett så ful ut. Men det är väl ganska okej att båda föräldrarna pekar och skrattar åt sitt barn? Jag kunde inte ens ta ett kort på na. Det skulle ju haunta henne resten av livet.

Så det är ju en helt sprillans sparkdräkt, we're never gettin' back. Herregud.

Inga kommentarer: