söndag 6 november 2011

Jag får för mig att jag är sån dålig mamma...

... för att jag försöker prata allvar med mitt barn som vägrar äta som bara gnäller sig igenom matstunden. Sen får jag dåligt samvete för att jag ber Ante göra något. "Det är inte det att jag inte tycker om vårat barn och så, men kan du byta blöja/ta henne nu på morgonen?" Jag känner sån skuld över att jag inte tar hand om henne om jag inte gör allt själv. Att jag känner att jag någon morgon kanske vill sova lite längre eller kanske bajsa i stället för att mata henne. Sånt får jag dålig samvete över. Även fast han faktiskt är pappan till barnet i fråga.

Jag vet inte, jag...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du ska verkligen inte ha dåligt samvete för sånna småsaker. Mamman har också rätt att få sova nån morgon och helst bajsa ifred. Kan säga att när de är stora nog att öppna dörrar så är det lyx att få bajsa ifred. det är nästan så man får styra toabesöken till kvällen när de sover så man får sig en stund ifred. :). Mamman måste få ta hans om sig själv för att må bra så ta en stund och bara gå ut och gå om det bara är i 10 min så kan det kännas bättre. Du är ju faktiskt inte fastkedjad i barnet och pappan måste ju få anknyta också :)
Kram på dig

Familjen Hägglund sa...

Du har en bra pappa till ditt barn. Använd honom vettja!! Och njut av en stund ifred. Det är min bestämda åsikt!

Evelina sa...

Jag kanske måste sluta analysera mig själv så mycket...