söndag 27 november 2011

Ingen behöver någonsin fara på "skyltsöndag" i Vindeln

Det är en uppmaning. Jag hade nära till tårarna för att jag hade valt bort skyltsöndag i stan för den i Vindeln. Det är inte ens skyltsöndag där ju! Var är tomtarna, tjocksockarna, julkärvarna, brödet, glöggen?? Hur kan dom som anordnar det där kalla ett stånd med fleecejackor för skyltsöndag? Inte ens skyltfönstrena var ju pyntade! Skandal!! Varför ens välkomna folk dit? Varför inte vara ärliga och skriva som det är i Vindelbladet; "Välkommen hit, allt är dåligt, far hellre till stan. Vi har lagt ner det här." Inte ens nån liten tomte såg jag. Är skyltsöndag i Vindeln bara att affärerna är öppna? Eller, affärerna och affärerna. Typ tre affärer. Men Ica var ju öppet, och dom hade ju ett slafsigt bord med glögg där man fick ta själv. Inte hade dom nån mysig tant som hällde upp och spred stämning. Nänä.

Varför, varför, varför for jag dit? Varför kan jag aldrig lita på magkänslan? Ångest, ångest.
Kul, tidigare i sommar fick jag inte gå på Nolia, då skulle vi promt föda barn. Och nu får jag inte ens skyltsöndag!?

Skandal!

Inga kommentarer: