tisdag 12 juli 2011

Man blir ju less...

... på att bara gå runt hemma. Och inte göra nåt, fast man egentligen gör allldeles för mycket. Vad jag skulle behöva är att bara sitta still och inte göra nåt, men så fort jag är hemma hittar jag något som bara måååste göras i dag. Typ sätta igång långkok på spisen, baka kakor och frysa in, vattna blommor inne och ute, klippa blommor som håller på att dö och när ändå långkoket är klart och ska ner i frysen tar man ju självklart upp hundra kilo lingon och kokar sylt. Bara sådär. Och när det ändå håller på att svalna så kan man ju dammsuga lite eller skura eller nåt. Behöver jag nämna att jag får lite ont i fötterna på kvällarna? Kan man någonsin känna att det inte finns någonting att göra hemma? Förutom när man inte har något att göra, då man gör saker som mest?

Och idag tackar vi the Lord för regnet och svalkan, och för att vi inte har vattenplanat oss av vägen än.

1 kommentar:

Familjen Hägglund sa...

Dessutom blir man extra produktiv när man är höggravid. Det är som att kroppen tror att man kommer va helt overksam när bebisen fötts. Nog för att produktiviteten minskar, men ändå...! Heja på!!! Glöm inte att öva profylaxen! ;)