söndag 31 oktober 2010

Man kan nästan kalla mig Bosse

För här har ni mitt mästerverk, vår phalaenopsisblomma. Den fick vi i gåva av våra helt underbara hyresvärdar för ungefärligt ett år sedan. Redan då hade den stora fina blommor. Sweet, tänkte jag, den dör ju om nån månad. Och dom blommorna trillade av pinn så småningom, precis lagom till att två helt nya stänglar hade växt sig stora och starka och var prydda med nya fräscha blommor. Dessa trillade också av pinn, och även denna gång hade nya skott valt att pryda vårat stora fönster med blommor. Och idag tog jag mig en titt. Jodå, nog finns det nya stänglar och klockor av blommor som bara väntar på att ta över tronen som King of plants när de befintliga blommorna väljer att sajna ut.

För det är en han, vår phalaenopsis.

Inga kommentarer: