torsdag 23 juli 2009

PS1 spel funkar på PS2 också, tydligen

Så för någon dag sedan hände något som skakade min värld. Jag sitter jämte min mor i en stol på altan. Vi är mitt uppe i ett samtal om något när jag hör en melodi. En blandning mellan dålig sms-signal/skolinringningsignal. Som en jakthund som fått vittring på nåt ställer jag mig upp med kroppen på helspänn och ryter "Vad är det för nåt?!?! Jag har hört melodin överallt!! VAD är det för något?" Mamma börjar också undra, ställer sig upp och frågar samma fråga.
Så får vi se den. Den blå skåpbil, med tryckta glassar längs sidorna. Där är källan till truddelutten. MEN VAD GÖR DOM? Dom kan ju inte ändra glassbilstruddelutten efter typ 25 år! Ni vet "vi-lurar-små-barn-vi-lurar-små-barn-på-deras-veckopeng" melodin. Vad gör dom? Jag fick nästan hjärtfel.

Förhoppningsvis är det en annan glassbil. En s.k. Copycat-Glassbil, som försöker konkurrera ut hemglass, och överta tronen som glassens konung. Typ Diplom-Is eller något.
Snälla, snälla, snälla. Säg att det är så. Vi kan inte förlora hemglassbilen.

Inga kommentarer: