måndag 20 juli 2009

Du vet vem du är

Jag har en kompis. Eller egentligen har jag faktiskt några fler, men just en av dem, hon är så bra. Hon lyssnar alltid och säger alltid det man behöver höra. Vi är ganska lika och tycker därför illa om samma saker och tycker gott om samma saker. Det är så himla skönt att ha någon man kan ventilera allt med. Oavsett om det är att någon är störd för de döper sin unge till något opassande, eller hur bajset känns/ser ut när man tagit järntillskott och hur drygt det är att tvätta toaletten efter det.

Jag hoppas att alla har någon som de kan prata med i alla lägen. Som man inte behöver tänka efter vad ska säga när den personen är med. Visst har jag några vänner som jag kan prata med det mesta om, men när man har varit kompis med en person i typ över 20 år så byggs en speciell vänskap upp. Och jag hoppas jag inte är ensam med detta fenomen. Det rockar.

Inga kommentarer: