tisdag 23 juni 2009

Piss att bo själv i detta skarpa läge

Jag hade en sepemegastor geting i fönstret i flera timmar. Han vingklipptes dock av något och ramla ner på golvet. Där kröp den rackarn omkring ett bra tag. Och han var typ tre centimeter lång. Sedan trodde jag han självdog på rumsgolvet, men så återuppstod han. Så klättra han omkring i köket. Tillslut tappa han fästet och ramla ner på golvet. Innan jag fick syn på han igen satt jag och grina hejdlöst i soffan och kvävde mina egna skrik. Behöver jag nämna att jag har en sanslöst jobbig fobi för allt som flyger? När han spatsera som bäst tog jag Ellos-katalogen och snörde den på han. Sedan banka jag på katalogen med en sop. Nu ska jag trä på mig en sko och kliva på den också. Sedan ska det få ligga där i några timmar till. Då kan jag vara säker på att han är dö. Sedan måste jag bara få upp den från golvet på något sätt. Sop och skyffel kanske. Vi får se.

Jag skäms inte ens över min fjantighet. It's my thing - let it go.

Inga kommentarer: