fredag 8 maj 2015

En gång...

...för mycket länge sen, jag tror det var i läkperioden efter den beryktade olyckan, köpte jag en sidenmorgonrock. Svart och glansig som självaste Black Beauty. Lite lyxig sådär. Vem vill inte ha en sidenmorgonrock liksom? Smådyr var den. Antagligen är det därför jag aldrig gjort mig av med den. För använt den har jag inte gjort.

Igår var det torsdag. Då har jag och Ante göra-saker-tillsammans-dag. När båda är hemma, och äldsta är på dagis. Gå på stan eller käka lunch nånstans eller, som igår, rensa garderob tillsammans. Tydligen har jag gamla och fula kläder, så jag tänkte jag visar upp allt, sen rensar vi.

Så, längst upp, längst in hittade jag sidenskatten. Jag antar att i en normal värld ska mannen tycka en sån skatt är på någon nivå förförisk. Så jag satte på den över mina slitna torso.

Ante: Åååhhååå... RRROCKY BALOBOOAAA!!

It's a keeper. Både man och sidenrock.

Inga kommentarer: