tisdag 30 december 2014

Känn på den här då...

...i morse, kl. 04.20, hörde jag någon som lekte utanför sovrummet. Storbarnet hade vaknat. Skumt, för hon brukar mest ropa på mig när hon vaknar. Hon brukar inte våga stiga upp för hon vet att jag alltid klagar över att det är tidigt. Så även denna morgon. Jag lockade med att hon skulle få ligga i vår säng, bara hon försökte sova. Ja, visst, det gick bra. Bara det att hon högljutt lekte med Kisse istället för att sova. Så jag sa åt henne att "gå härifrån". Hon blev lycklig över att slippa ligga still i sängen. Nån timme senare gick jag efter. Så, det är ju kul. Att man får vakna till liv 04.20. Det var länge sen nu. 

Nu har hon packat alla sina trosor och sockar i en ryggsäck, visar upp och går igenom alla för mig. "Dom här är fina". "Dom här luktar gott". "Dom här bakar man bullar med". 


Normalbarn...

Inga kommentarer: