tisdag 30 december 2014

Han som jag är gift med...

...han ser aldrig på teve, förutom sport. Annars ser han typ inte på teve. Definitivt inte SVT. Men nu hände det. 

Bakgrund: Här i byn följer man Premier League. Mest United. Tror jag. I alla fall gjorde Ante det förr. Inte lika mycket nu. Men förr. Det finns en gubbe som heter Ryan Giggs. Gammal räv i United, och jag vet inte varför, men Ante går under namnet "Giggs" här i byn. Antingen finns det nån likhet, samma tröjnummer eller så är det av ren besatthet. Jag tror på det sistnämnda. För nu går en dokumentär på SVT om Ryan Giggs sista säsong. Och maken ser så genuint lycklig ut. "Titta! Där är ju han! Och Beckham! Maradona!!". Sådär klistrad vid teven. Lycklig. Knappt blev han lika blomstrande när hans barn föddes. 

Det är så fint. Som Ferdinand under korkeken. Jag blir så varm när han är så lycklig. 

Eller så är det kallsvettningar. 

Inga kommentarer: