tisdag 2 december 2014

Jag vet inte om det kan kallas effektivitet...

...men jag har svårt att göra en sak. Alltså röra mig från A till B, utföra uppgift sen är det klart. Det går inte. Jag skulle tidigare in i skrubben och nå vår onaturligt stora förbandslåda. Jag skulle ha ett bandage. Det var mitt mål. På vägen dit passerar jag dammsugaren. "Slangen skulle haft en krok att hänga på". Japp, försök med spik. Fungerar inte. Försök med skruv. Fungerar inte. Gipsskiva. Expanderplugg. Japp, det funkade. Kroken accomplished. Sedan, för att ta mig till plåsterlådan måste jag vada genom tomkartonger, skräp, plastburkar och alla lådor till julpyntet. Nä, det går inte. Ut med jullådor till hobbyrummet. Packa allt skräp i bilen, dra med ett barn uppå byn och återvinna. Hem igen. Tillbaka med återvinningspåsarna i skrubben. Tag bandaget. Klart! Typ en timme senare. Allt jag ville var att komma åt bandaget. 

Nyss skulle jag gå på toa. På vägen dit bäddade jag en säng och bytte två glödlampor. 

Effektiv. 

Inga kommentarer: