fredag 1 mars 2013

Här är den...

 ...den vackra bokhyllan. Egen design jajjemen. Lite smalare och lite högre än standarden. Snickarn har byggt, och jag har betsat. Jag känner att jag verkligen måste understyrka att jag har betsat. Så att alla förstår att jag inte enbart bara kräver massa byggjobb av Snickarn. Det är så vi arbetar, jag och Snickarn. Han bygger, jag oljar/betsar/målar. Lacka tänkte jag också göra, men sen gjorde jag det inte. Snickarn fixat. För övrigt kan man få plats med massa rassel där. Om man nu kan utnyttja alla hyllplan, och inte ha klåfingrar på allt man förvarar på en meters höjd. Men det kan ju bli praktiskt framöver. Kanske jag ska få tummen ur och skaffa en lite större klocka där bredvid också. Som är större än sisådär en decimeter i diameter. Kanske. Och kanske ska jag läsa böckerna som pryder hyllan nån gång också. Eller så kanske jag nöjer mig med att bläddra i Paris Hiltons "Confessions of a heiress"...

Annars ser vardagsrummet ut som ovan. Tyvärr fick en av alla våra trehundra katter för sig att man kunde klättra på det där trädet vi hade klistrat på väggen ovanför lillsoffan. Ni vet, ett sånt därnt som man klistrar upp bit för bit. Klistermärken. Där skulle hon klättra. Dock verkade inte tapeten tycka att det var den bästa av idéer, och liksom bara gav vika. Så farligt var det ju inte, gräddvit tapet är ganska förlåtande. Men jag ser alla skavanker. Så jag köpte fetaste tyget på marknaden och satte upp. Tjoff. Stort vart det. Kanske downsizear jag det så småningom. Om andan faller på. Eller så skaffar jag nya tavlor till andra väggen, i samma maffostorlek. Känns ju mest ekonomiskt...?

Ja... Så är det...

Inga kommentarer: