söndag 9 december 2012

Det trevliga...

...med att ha handlat klart julklappar är att man får tillbaka sina söndagar. Det känns som det var länge sen vi var hemma en hel dag tillsammans. Så jag har dammat och skurat och fejat och bakat pepparkakor och skottat och postat julkort. Det tar på att vara ledig, kan man säga. Och jag har alltid huvudvärk när jag är ledig. Det måste vara för att kaffenivån inte hålls i shack på samma vis som på arbetet.

Dessutom kan man på söndagar verkligen njuta av Bingolotto. Jag är pensionär. I sinnet. Förut köpte vi lotter sådär lite sporadiskt när vi fick infall. Ungefär varannan vecka. Så blev det liksom tomt här hemma dom veckorna vi inte hade införskaffat bingolotter. Så vi skaffade prenumeration. Två lotter varje vecka, rakt i brevlådan. Fabulösare kan det inte bli. Pensionärslivet på sin yttersta spets. Sedan är det ju så snajdig musik också. Arvingarna var det idag. Bingolotto + dansband = Evelina. Och vinsterna bara rasar över oss. Två julkalendrar och några hundralappar hittills. Snart kanske vår prenumeration betalar sig själv snart. Kanske.

För övrigt börjar jag lessna på att ungen alltid är smygsjuk. Men jaja, hon får väl bra immunförsvar tillslut.

Inga kommentarer: