onsdag 21 november 2012

I bilen...

...har vi en såndär dvd-spelare på nackstödet. För tillfället sitter en My Litte Pony-film i. Och man kan ju undra över dom där ponnysarna. Dom har ju, som bekant, nån liten figur på låret/baken/flanken/där uppe vid svansen som symboliserar vad dom pysslar med eller nåt drag dom har. Meldoy har en mikrofon för hon vill bli rockstjärna. Clover har en fyrklöver för hon har alltid tur. Sweetheart har hjärtan för hon är så snäll.

Föds dom med sina märken då eller? Är det inpräntat i generna hur dom kommer att vara för alltid? Inget utrymme för påverkan av miljöer och sånt man för för sig lite senare i livet? Dom föds och redan från första sekund vet man vem dom kommer att utvecklas till. Och föräldrarna har inget val än att ge dom namn som matchar. Det verkar ju tråkigt. Ändå har dom så spännande, helt utstakade liv. Helt ologiskt tycker jag. Barnprogramuppfinnarna, hur tänkte dom där?

3 kommentarer:

Fia!! sa...

En av de MLPs jag har sen min barndomstid har ett rumpmärke som liksom skiftade till nåt annat när rumpan spolades under varmvatten (jag vet, det låter ju.. sådär. Bättre uttryckt än andra alternati dock..). jag tänker mig därför att det inte är alla MLPs som är så enformigt ödesmärkta från födelsen. Vissa har två..

Tönt 1 sa...

Jag trodde sindy stavades med c.

Evelina sa...

Sin-Day.