söndag 7 oktober 2012

Vi sitter mest hemma...

...eftersom Fröken Höstblåsa ska vara hemmavid. Så vi maximerar skabbigheten med en s.k. hemmaklädsel. En såndär som vi alla har. Min hemmaklädsel består av rosa t-shirt och bruna mjukisar, båda ett par storlekar för stora. Höstblåsan får ha prickiga byxor från Ica Maxi, gul t-shirt i storlek 90/100 från självaste Lycksele djurpark och grå tröja med trycket "New" från 1984, som fortfarande luktar pappkartong efter sisådär 25 år i låda. Okej, ett gästspel som dockkläder hann den nog med också. Men dockorna jag hade luktade kartong, så det hjälpte föga rent luktmässigt.
Det jag är mest nöjd med är svansen/tofsen/håruppsättningen, som faktiskt fick sitta ett bra tag. En ganska stor bedrift.

Och höstblåsor har hon alltså. Ingen feber eller på nåt sätt sjuklig i sitt uppträdande. Bara blåsig. Och oförmögen att äta. Men jag tror det håller på att vända nu. Dessutom har vi fått antiklåd-medicin. Tavegyl. Tavegyl blir barn "lite trött" av. Så våran unge sover tre timmar nu på dagtid, sen måste man väcka henne för att äta lite mellis. Jag tror vi ska sluta med Tavegyl. Hon blir som en pundar-aktig.

Men det är ganska skönt. Man hinner ju stapla ved, i alla fall.

Inga kommentarer: