fredag 28 september 2012

Det som är lite roligt...

...som kanske inte var så roligt, men nu bara framkallar fnitter hos mig, det är den där grejjen som alla kör med. Att lägga upp bilder överallt på vad dom äter. På facebook, instagram (som jag inte fattar vitsen med överhuvudtaget), bloggar, ja lite överallt. En bild på en grill, en bild på ett fruktfat, en bild på en mattallrik, en bild på en nattmacka. Det går liksom till överdrift nu. Synnerligen ointressant. Jag kanske ska börja med det. Lägga upp en bild på potatismos och köttkorv ena dagen. Makaroner och korv nästa dag. Toppa med potatisbullar till fredagskvällen. Med en klick lingonsylt. Världen kommer häpnas av våra kulinariska finesser.
Jag kanske ska göra det. För att bli en i mängden, liksom. Men å andra sidan har jag aldrig riktigt grundat onödigheterna med någon bild på mina fötter i solljus under sommaren som kom och gick, så jag kanske aldrig blir välkommen i skaran.

Jag fortsätter kanske på min egen stig ändå...

Inga kommentarer: