lördag 1 september 2012

Jag gjorde som fröken Värmland...

 ...och köpte manchestergardiner i kulören orange. Sedan bytte jag matta och diverse andra textilier. Smygnöjd med förändringen;
 Kanske borde jag tagit en före-bild. Och kanske borde jag inväntat mörkret. Då hade rummet sett mysigare ut på bild. Däremot skippade jag blixten på kameran, i ett försök till att mysifiera det hela. Då blev bilden suddig istället. Dessutom besitter jag inte tillräckligt med bildredigeringskunskaper för att eliminera gubben från bilden. Han ville inte flytta sig bara för att jag skulle ta en bild. Typiskt han.
Och som ett, inte alltför avstickande, sidospår måste jag säga att jag är kär i vår lampa. Den som vi fick av kusinerna i bröllopspresent. Eller, nä, vi fick presentkort. Vilket resulterade i lampa. Jag var sugen på kristallkrona. Dock passade det inte riktigt alls in i stilen vi har. Så jag körde på mutantvarianten. Fegiskristallisen.
 
Jag hoppas det finns fler i världen som förkortar alla ord när man pratar. Kristallisen istället för kristallkrona. Snicken istället för snickeriet. Tellen istället för telefonen. Eller helt enkelt bara ta några få viktiga bokstäver i ordet för att förenkla talet, typ HV:n istället för husvagnen eller VJ:n istället för våffeljärnet. Synnerligen praktiskt. Särskilt om den man pratar med förstår vad man säger. Ante börjar förstå. Hakvvägs i mål.

Inga kommentarer: