fredag 13 april 2012

Verkar lustigt det här...

..."Som gemensamt efternamn får ni inte välja ett efternamn som en av er har fått genom ett tidigare äktenskap eller registrerat partnerskap". När man ska gifta sig då.
Nähä, men ponera att jag har varit gift, och då fick dåvarande gubbes namn. Sen har, exempelvis nu Ante dårå, varit gift tidigare och tagit dåvarande frus namn. Om jag och Ante då skulle gifta oss i detta ponerande nu, vilket namn får då ha? Måste man hitta på ett namn då? Schysst.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ni får väl ta tillbaka era efternamn ni hade innan isf eller ert släktnamn som ni har på nån av sidorna.

Hanna sa...

Hurra, jag anar att steg har börjats ta på bröllopsvägen!! Lycka till!

Evelina sa...

Jag tyck det var lustigt i alla fall. Och jag läste det i Klick! angående Charlotte Perelli :S Men njao, vi funderar väl på saken. Om det bara kunde vara mindre drygt att anordna bröllop...

Hanna sa...

Kul!!! Äh, men hör av dig så ska ja ge dig alla råd ja har! Kan det där vettu! ;)

Evelina sa...

Ja, vi får väl se vad vi gör av detta. Själv skulle jag nöja mig med rådhusvigsel,jag...