söndag 8 april 2012

Den här då:

"Många kan nog känna igen sig i budskapet". Moa Lignell apropå When I Held Ya. Jaha, så det är därför kidsen i övre tonåren lyssnar på den. Dom gillar budskapet, jaja. Nänä, jag (övre tonåren, hm) gillar låten för tillfället, men inte för att jag analyserat texten eller jag känner igen mig i budskapet. Kan inte nån säga som det är: "Det är en trallvänlig låt, och jag har varit med i Idol". Det tror jag mer på. På riktigt tror jag mer på ren tur att man får till en såndär radiohit. Som spelas om och om igen till varenda kotte i Svedala kan texten. Som man aldrig riktigt reflekterar över. Särskilt inte när ordet "ya" ingår i titeln.

Nej, jag blir glad av musik. Oavsett vilken typ, vilket budskap, vilken genre. Finns känslan där så bryr jag mig inte mycket om budskapet. Kan inte artisterna säga så?
Fast det kanske är det som är buskapet...

Inga kommentarer: