måndag 14 februari 2011

På riktigt...

... ska man fira Alla stjärtans dag? På riktigt? Vad gör man? Själv har jag ingen aning. Ska man ge/få blommor? Det som jag köpte på extrapris i affärn igår alldeles själv. Äta fancy middag? Och jag som jobbar. Om kall kyckling och färdigköpt potatissallad räknas som fancy, så ok. Det känns ju aningens överskattat, det där med Alla hjärtans dag. För mig känns det lite som Halloween, något som råkar ha nästlat sig in hos oss svenskar utan att någon firar det. Se fjantigt.

Annars har jag ytterst tråkigt. Det är verkligen inte min grej att sitta ensam hemma när han som jag bor med jobbar. Det går emot allt i min kropp. Jag blir stressad över att jag inte har något att göra. Nyss dammsugit, nyss bäddat rent i sängen, nyss tvättat. Inget att göra, utom möjligtvis att elda. Men det vet jag att jag aldrig kommer kunna klara av så det lägger jag på hyllan.

Jaja.

Inga kommentarer: