fredag 8 januari 2010

Jag har blivit tv-junkie på några dagar...

... och det här ser jag på, i fall ni vill veta. Jo, det vill ni ju.

Fram till 12.45 ser man på lite blandat. 12.45 ser man Ellen Degeneres på femman. Efter det ser man Vanity Insanity på fyran eller Jay Leno på nian. 14.25 zappar man till fyran för Jon, Kate och åtta barn. Det är det bästa programmet på dagen. Idag råkar de visa tre avsnitt i stället för ett. Heureka! Men 16.00 måste man byta kanal. Trean repriserar Top Model 5. Så det ser man till middagen är serverad. Efter det hinner man se slutet av Du är vad du äter på trean efter man ätit middag. Sen är det dåligt på tv till typ 20-tiden. Då får mor och far välja kanal. Och jag ligger i sängen i stället för att sitta i fåtöljen. Eventuellt sitter jag vid datorn eller tvättar håret. Vid 20.00 brukar det oftast börja något bra program. I nödfall ser man på Animal Planet. Det går alltid bra. Klockan 21 börjar det alltid någon film som man kan se, typ Paradiset, Sprängaren, The Break up... Sen somnar man vid 22-23-snåret.

Nåntingsemycketragiskt liv man har när man är handikappad. Jag känner mig som dom där tjockisarna man ser i Generation Fett. Som bara sitter i en fåtölj heeeeela tiden, och låter andra laga mat åt en, och passa upp på en hela tiden. Det saknas bara att jag hade blöja så andra kunde torka mitt bajs också.

Men snart ska jag nog allt va på benen igen och tillbaka på arbetsplatsen. Tro det eller ej, men man behöver ett jobb att gå till för att inte sjunka genom jorden totalt. Faktiskt.

Inga kommentarer: