söndag 16 mars 2008

Gruff!

Jag hänger lite då och då hos mina föräldrar. Deras grannar är tämligen nyinflyttade. Deras grannar har inget VETT i huvudet! Först och främst befinner vi oss på en relativt smal gata, och grannarna skottar snön i extra breda fina drivor på motsatta sidan av gatan från deras uppfart. Sedan äger de en fin stor, dyr , silvergrå jätte-mastodont-bil. De äger också en liten, lika flashig bil. Nu är det så att de har två parkeringar på sin uppfart, men envisas med att parkera sin bamsebil på gatan!! Största fläskbilen står bredvid en extra vall med snö på sidan av den smala vägen. Detta medför att jag inte kan använda vägen till dess syfte, nämligen köra på. Jag måste liksom ta sats och tvärslänga mig upp på den isbelagda trottoarkanten (som, btw, redan är ockuperad av deras snorungars kälkar, basketkorgar, cyklar, mopeder och annat diverse skrot) och leka med ödet. Antingen kraschar jag ändå in i deras bil, eller så mosar jag deras dyrbara leksaker. Idioter!

Nästa gång ska jag nog gå förbi med min lilla nyckelknippa fastkilade mellan fingrarna. Rätt som det är finner grann-töntarna en liten, men ack så synlig repa i deras glansiga loser-lack på deras fina loser-bil.

Inga kommentarer: