torsdag 21 januari 2016

Nu håller jag/vi att skola in den lilla...

...i barnomsorgen. Den här veckan har jag lämnat båda barn där borta, om än kortare stunder. Men i dag och i morgon ska dom vara där borta tills över mellis. Dvs. Typ 14.30-tiden.

Ska jag berätta hur oerhört konstigt det är att vara hemma utan barn en hel dag? Jättekonstigt. Alltså, halv tre. Det är ju jättelänge. Så jag har handlat, beklagat mig över kylan, städat, tvättat, planerat mat för kommande vecka, ätit filtallrikslunch, druckit te, badat, packat in håret och filat fötterna. Okej, dammsuga och skura gjorde jag igår. Men det andra i dag. Och klockan är typ 13.00.

Nu då? Vad ska jag göra? Ska jag bara sitta? I en och en halv timme? Jag ska försöka. Men det känns som slöseri av dyrbar tid som skulle kunna användas till nåt bättre.

Men då kan jag göra det i morgon.

Inga kommentarer: