måndag 23 november 2015

Ibland är hon så rolig...

...den där fyraåringen. Ibland är allt, allt, ALLT fel enligt henne. Vi skulle göra kväll i kväll. På med pyjamas. En sån där helkroppspyjamas.
- Den är knövlig!!!
- Pyjamasen?
- Näääääj!  Trosan!!
- Men vi fixar det.
*fixar trosan*
- Den är knövlig!!
- Men vi fixade ju trosan.
- Pyjamasen!!
- Då byter vi pyjamas.

Sedan skulle hon ligga och chilla i fåtöljen. Tydligen skulle hon ligga på ett täcke då också. Täcket skulle absolut vara vikt i hälften, och liksom svepa över hela fåtöljen. Hon vägrade acceptera att täcket omöjligen kunde täcka hela fåtöljen om det nu prompt skulle vara vikt på hälften. Men den skulle ändå täcka hela fåtöljen ändå. Tillslut var hon röd i ansiktet av allt skrik.

Sedan blev hon kissnödig. Toalettassistans skulle hon ha. Helt omöjligt att sätta sig själv på toan. Än en gång var det nåt som panikartat var knövligt. Jag antog att det var pyjamasen igen. Hon skrek som en tok, tillslut slet jag av henne alla potentiellt knövliga kläder. Naken var hon på toastolen.
- Det är KNÖVLIGT!!!!
- Vad är knövligt?
- Knövligt!!
- Men alltså, peka vart det är knövligt.
- Här!!! *pekar på magen*
- Men huden blir knövlig när man sitter ner.
- NÄ, HÄR!! *pekar igen*
- Det är din navel...

Sedan när jag trott hon somnat, ropade hon i panik igen.
- Jag har ont i stjärten!
- Du är torr om stjärten, jag ska smörja in dig.
- Näj, jag har tvål i stjärten!
- Alltså, nej. Du är torr. Jag smörjer.
- Nä, jag har tvål i stjärten!!!!!
- Jaha, okej vad synd...
Jag kan ha sagt nån gång när hon tömt hela flaskor med tvål i badvatten, att det kan svida till då. Dock hade hon inte badat denna dag, så...

Sedan när jag sagt godnatt för femte gången klagade hon högljutt en sista gång på att pyjamasen var för tajt. Jag sa åt henne att ta av den. Det ville hon inte.

Sedan gick jag därifrån.

Inga kommentarer: