måndag 3 augusti 2015

Nackdelen med att bo i hus...

...är möjligheterna att förvara allt tjafs för länge. Det är ju bra med förvaring. Men man sparar lite för mycket lite för länge. Så nu har jag packat vår rätt stora bil till bredden, två gånger, och åkt till återvinningen. Jisses vad grejer som behövdes/kunde slängas. Badpool, stekpannor, skor, väskor, porslin, gosedjur, sladdar, fåtöljer, våffeljärn... Allt som man tänkt "jag lägger den här så får vi slänga den nån gång" om. Eller saker man inte rört på typ fem år. Jag eliminerade halva förrådet typ.

Och det är en sån befrielse på nåt sätt. Bilen behöver dock dammsugas nu.
Då vet ni det.

2 kommentarer:

Kalasbullen sa...

Jag har ett förråd på typ 10kvm. Allt kan nog slängas. Man kan hoarda i en lägga å sörrdu. Du får gärna komma och tömma hos mig!

Evelina sa...

Jag har nog aldrig hoardat så mycket som i hus. Kan bero på mitt nästan obefintliga förråd när jag bodde i lägenhet...
Jag vet inte om jag får lika mycket tillfredsställelse av att rensa hos nån annan dock.