söndag 19 april 2015

Under natten som var...

...har jag;

- Aktivt försökt droga mitt barn med Tavegyl. Vet inte om det hjälper så mycket mot vattkoppor, men jag hade hoppats på att hon skulle bli lite slö. Så var icke fallet. 
- Tillåtit vattkoppebarnet sova i pappas säng. Det här tillåter jag aldrig annars. Man vill ju inte ha massa barn rännandes i sitt sovrum hela tiden. 
- Insett att min dotter är kapabel att snurra runt runt i sängen så snabbt, att inte ens lakanen hänger med. 
- Tvångsgett Alvedon. Nåt gjorde ont sa hon. Och Ipren ska man tydligen inte ge vid vattisar. Alvedon smakar inte bra, vet vi nu. 
- Smörjt Inotyol överallt vid ett flertal tillfällen. 
- Äntligen fått barnet att inse att pyjamasen i stl 86/92 är för liten. För nu "skär den in", som den inte gjort förut. Den fick vi byta. 
- Fått de ljuva orden "mamma, jag har kissat på mig" viskat i mitt öra. 
- Bytt till den tredje pyjamasen för natten. 
- Lärt mig att det krävs två badlakan och ett ihopvikt lakan för att, i omgångar suga upp urin från säng, innan den lämpar sig för att sova i. 
- Smörjt PoxClin så det står härliga till. 
- Sedvanligt haft bäbis som vaknar om natten. Tack Gud, för att hon bara vaknat en gång senaste två nätterna. 

Det är som att jag inte bryr mig längre. Det är mest fantastiskt. 
Och det är tur att jag har en man som tar hand om odågorna på morgon/dag så jag kan vila lite. 

Heja!


Inga kommentarer: