söndag 12 april 2015

Alltså, ärligt...

...alla ni människor där ute som får sova på nätterna. Ni. Om ni har en dålig dag, kom då ihåg att sätta er nånstans och säga högt "Jag får i alla fall sova på natten. Jag får i alla fall natten på mig att komma tillbaka till full procent igen". 
Jag tror inte gemene man verkligen stannar upp och uppskattar att man får en god natts sömn. Och liksom trycker på reset. Nya tag, nya krafter nästa dag. 

Jag får aldrig återställa mig. Det är som att det inte är nån större skillnad på natt och dag. Jag är alltid mosig, ty jag aldrig sover mer än typ tre timmar i stöten. Den där ungen!! Och inget kan jag göra för att hjälpa henne över till nattens härliga mörker. Herregud. 

Jaja. Jag, jag, jag. Alltid ska det vara synd om nån. Gnäll-Evelina. JAG HAR JU FAKTISKT VALT DET SJÄLV. Så det så. Helt magiskt är det. 

4 kommentarer:

Kalasbullen sa...

Haru provat lägga en filt över na? Vi vaktar en kanin nu, och den blir knäpptyst när en filt åker över buren. Like magic!
Förvisso en kanin.. men.
PS, drygt.

Evelina sa...

Kanske skulle vara nåt. När dom är hyperbäbisar ska dom ju bli lugna av en filt på pannan... Dock inget jag testade, och nu känns det lite för sent i livet att börja med sånt.

Kalasbullen sa...

Mjah.. selma var nog lite exemplarisk med sömn och så(förlåt..) men när hon va gnällig så la jag en filt typ runt huvudet mot kinden å lite över skallen. Lät väldigt ologiskt.. men ja, kanske bara funkar om man gjort sen kläckningen. Alternativt droppa lite whiskey i vällingen.

Evelina sa...

Moatoa var/är ju i Selma-klass då. Typ sov nätter igenom vid fem månader. Så det här känns ju lite äckligt...